Silniki Pneumatyczne - na sprężone powietrze, o ruchu obrotowym
Cztery serie silników pneumatycznych Parker P1V-A, P1V-M, P1V-P, P1V-S.
Silniki pneumatyczne są do podstawowe urządzenia wykonawcze w układach pneumatycznych realizujące ruch obrotowy. Charakteryzują się łatwością zmiany kierunku obrotów i prędkości obrotowej. Podstawowe rodzaje silników pneumatycznych to: tłokowo osiowe, tłokowo promieniowe oraz łopatkowe. Każdy silnik pneumatyczny z wymienionych posiada inne zalety i przeznaczony jest do różnych zastosowań.
Silnik pneumatyczny do pracy w strefie przeciwybuchowej ATEX. Zakres mocy silników pneumatycznych od 0,02 kW do 18 kW, prędkość obrotowa nawet do 24000 rpm, silniki pneumatyczne wykonane ze stal nierdzewnej nadają się do pracy w ciężkich i agresywnych warunkach (w zależności od modelu). Istnieje możliwość łączenia silników pneumatycznych z przekładniami w celu zmniejszenia prędkości obrotowej. Dostępne silnik w wersji ATEX.
Dostępne wersje:
- Silnik pneumatyczny Parker P1V-A jest dostępny w sześciu rozmiarach i mocach znamionowych od 1600 do 18000 watów. Silniki są wyposażone w mocowania kołnierzowe IEC oraz opcjonalne przekładnie planetarne, walcowe lub ślimakowe do prawidłowego doboru prędkości obrotowej i momentu obrotowego.
- Silnik pneumatyczny z certyfikatem ATEX (do strefy przeciwwbyuchowej) Parker P1V-M jest dostępny w trzech różnych rozmiarach i mocach 200, 400, 600, 900 i 1200 W. Podstawowe silniki z żeliwa szarego montowane kołnierzowo z przekładnią planetarną i opcjonalnym wspornikiem nożnym.
- Silnik pneumatyczny z tłokiem radialnym Parker P1V-P jest dostępny z trzema podstawowymi silnikami o mocach 73,5, 125 i 228 Watt. Odpowiedni do zastosowań z niskimi prędkościami obrotowymi i wysokim momentem obrotowym, które podlegają surowym wymogom w zakresie poziomu hałasu.
- Silnik pneumatyczny z certyfikatem Parker P1V-S ATEX ze stali nierdzewnej jest dostępny w siedmiu różnych rozmiarach i mocach od 20 do 1200 W oraz prędkościach obrotowych od 5 do 24 000 obr/min. Z przekładniami w napędach planetarnych, śrubowych lub ślimakowych. Silnik pneumatyczne do zastosowań w przemyśle spożywczym i innych korozyjnych warunkach.