Regulamin Sklepu Internetowego
I Postanowienia ogólne
- Administratorem sklepu internetowego, znajdującego się pod domeną internetową pneumatyka.pl , zwany dalej „Sklepem Internetowym”, który obsługuje klientów, zamówienia, płatności i reklamację jest: PNEUMATYKA AUTOMATYKA Marcin Romański Jacek Romański spółka komandytowa , ul. Towarowa 20C, 10-417 Olsztyn.
- Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz telefonu kontakt@pneumatykanet.pl, telefon 89 532 02 30.
- Regulamin określa prawa i obowiązki Klientów, jak również prawa i obowiązki Sprzedawcy jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego Sklep.
- Regulamin jest dostępny w polskiej wersji językowej.
- Klienci zobowiązani są do przestrzegania autorskich praw majątkowych oraz praw wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych.
- Sklep realizuje zamówienia online wyłącznie wobec Przedsiębiorców.
- Sklep internetowy jest samodzielnym i oryginalnym utworem w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz nie narusza praw własności intelektualnej osób trzecich. Właściciel w ramach usługi udziela Użytkownikom i Klientom licencji niewyłącznej na czas nieokreślony na posługiwanie się wszystkimi technologiami, które realizują usługi w Sklepie internetowym.
- Właściciel pneumatyka.pl zobowiązuje się do zapewnienia środków prawnych i organizacyjnych niezbędnych do bezpiecznego przetwarzania danych osobowych klientów sklepu.
- Informacje o towarach dostępne za pośrednictwem sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.
- Produkty dostępne w sklepie udostępnione są wyłącznie Przedsiębiorcom, którzy dokonują zakupu w sklepie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Klient otrzymuje wraz produktem instrukcję, dokumentację techniczną lub inne informacje w zakresie, formie i wersji językowej przewidzianej przez producenta danego produktu. Ewentualne tłumaczenie wersji językowej powyższych dokumentacji należy do Klienta.
- Właściciel zastrzega sobie prawo do wprowadzania nowych towarów do oferty sklepu internetowego, wycofywania starych modeli, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
II Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem pneumatykanet.pl, prowadzący sprzedaż produktów znajdujących się w jego ofercie.
- Właściciel – PNEUMATYKA AUTOMATYKA Marcin Romański Jacek Romański spółka komandytowa , ul. Towarowa 20C, 10-417 Olsztyn.
- Konto Klienta – pole zawierające dane na temat przeprowadzanych transakcji oraz instrument służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień.
- Newsletter – usługa świadczona przez Sklep na rzecz Użytkownika polegająca na wysyłaniu mu wszelkich informacji o działaniu Sklepu, materiałów w tym treści cyfrowych po dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e-mail, imienia i nazwiska.
- Treści cyfrowe - Treści cyfrowe to takie produkty, których dostawa polega na pojedynczym dostarczeniu treści cyfrowych ale nie na trwałym nośniku - np. przez pobranie ze strony www - ebook.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Klient – Przedsiębiorca dokonujący zakupu w Sklepie Internetowym zgodnie z treścią Regulaminu.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
- Regulamin – niniejszy dokument, określa warunki i zasady korzystania ze Sklepu oraz nabywania w nim produktów.
III Techniczne warunki korzystania ze Sklepu
- W celu korzystania ze Sklepu Klient powinien posiadać:
- urządzenie przekazujące dane teleinformatyczne;
- dostęp do sieci Internet;
- adres poczty e-mail;
- oprogramowanie do otwarcia plików PDF np. Adobe AcrobatReader.
- Sklep informuje, iż wyłączenie przez Klienta możliwości korzystania z plików Cookies może wpłynąć na funkcjonalności dostępne w Sklepie. Klient po wejściu na stronę Sklepu, proszony jest o akceptacje Polityki Plików Cookies.
- Szczegółowe informacje dotyczące plików Cookies zawarte są w Polityce Plików Cookies, udostępnionej pod adresem pneumatyka.pl i stanowiącej integralną część niniejszego regulaminu.
IV Rejestracja i Logowanie
- Klient w celu założenia „Konta Klienta” dokonuje rejestracji za pomocą formularza, podając login, adres e-mail oraz hasło.
- Hasło podawane przy logowaniu do Sklepu może składać się z liter, cyfr lub/oraz znaków specjalnych. Hasło jest indywidualne dla każdego użytkownika. Hasło można zmienić na stronie poprzez podanie adresu e-mail oraz nowego hasła. Niezbędna jest cykliczna zmiana hasła przez Użytkownika.
- Założenie „Konta klienta” jest nieodpłatne.
- Rejestracja nie jest warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie.
- Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych danych.
- Klient przez akceptację regulaminu składa oświadczenie następującej treści:
- przystąpiłem dobrowolnie do korzystania z usług sklepu;
- dane zawarte w formularzu są zgodne z prawdą.
- Klient nie może przekazywać hasła dostępu do konta w Sklepie internetowym osobom trzecim, chyba że swoim pracownikom na mocy i w zakresie udzielonego upoważnienia.
- Zarejestrowany Klient ma możliwość:
- dostępu do statusu oraz historii zamówień;
- otrzymywania indywidualnych rabatów i kuponów promocyjnych;
- informacji o możliwości udziału w promocjach i konkursach;
- zamówienia Produktu;
- zmiany swoich danych;
- zmiany swojego hasła;
- sprawdzenia swoje zamówienia.
- Po dokonaniu rejestracji Klient otrzyma na podany adres e-mail link potwierdzenie rejestracji.
- Dokonanie rejestracji umożliwia zalogowanie się do systemu.
V Realizacja zamówień
- Sklep jest czynny przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, umożliwiając Klientowi złożenie zamówienia o każdej porze.
- Właściciel weryfikuje złożone przez Klienta zamówienie. Po pozytywnej weryfikacji Sklep Internetowy potwierdzenia zamówienie w wiadomości e-mail, którą wysyła Klientowi.
- Wiadomość zawiera proponowaną treść umowy sprzedaży, w szczególności: numer i datę zamówienia, dane zakupionego towaru, cenę i sposób jej zapłaty, dane stron umowy, miejsce, sposób i koszt dostawy.
- Jeżeli proponowana treść umowy sprzedaży nie jest zgodna z zamówieniem złożonym przez Klienta, Klient powinien bez zbędnej zwłoki zawiadomić o tym Sklep Internetowy, wysyłając w odpowiedzi wiadomość e-mail na adres kontakt@pneumatykanet.pl ze wskazaniem zauważonych rozbieżności. Sklep Internetowy bez zbędnej zwłoki prześle Klientowi skorygowaną treść proponowanej umowy.
- Do sprzedawanego towaru dołączana jest karta gwarancyjna producenta, importera lub dystrybutora – jeżeli producent, importer lub dystrybutor udzielają gwarancji na podstawie pisemnej karty gwarancyjnej.
- Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
- Klient składa zamówienie w następujący sposób:
- wybór towarów dokonywany przez dodanie ich do koszyka i podanie indeksu katalogowego i ilość
- podanie danych do formularza rejestracyjnego bądź logowania, formularza dostawy;
- wybór formy dostawy i płatności;
- zatwierdzenie zamówienia przez przycisk „Kupuje i place”;
- wysłanie potwierdzenia zamówienia na adres e-mail Klienta;
- zamówienie złożone w formie elektronicznej będzie potwierdzone nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych (z wyłączeniem świąt) od otrzymania zamówienia. Potwierdzenie wysłane będzie e-mailem.
- Zamówienia można składać również z pominięciem rejestracji na stronie internetowej Sklepu poprzez:
- wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@pneumatykanet.pl,
- telefonicznie w godzinach pracy obsługi Sklepu, dzwoniąc pod nr tel.: 89 532 02 30.
- Klient, który skorzysta ze sposobów wskazanych w pkt. 9, pomijając stronę Sklepu, ma obowiązek zapoznania się i akceptacji regulaminu przesłanego przez Sklep na podany przez Klienta adres e-mail.
- Klient, korzystając z jednego ze sposobów złożenia zamówienia wskazanych w pkt. 9., powinien podać:
- nazwę, indeks katalogowy, ilość produktów;
- imię i nazwisko odbiorcy; dokładny adres dostawy;
- numer telefonu kontaktowego;
- adres e-mail zamawiającego.
- Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych danych.
- Po złożeniu zamówienia Klient nie może bez pisemnej zgody Właściciela odstąpić od zamówienia z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów Kodeksu Cywilnego.
VI Forma płatności
- Klient ma możliwość dokonania zapłaty za towar tytułem złożonego zamówienia w sposób wybrany w momencie składania zamówienia.
- Dostępne formy płatności:
- przelewem,
- gotówką przy odbiorze osobistym,
- gotówką za pobraniem,
- zapłaty za pośrednictwem systemu płatności Przelewy 24.
- Klient zobowiązuje się do terminowej realizacji opłaty za zamówienie złożone za pośrednictwem Sklepu. W przypadku braku opłaty w terminie lub przekroczenie przyznanych limitów kredytowych, Właściciel może odmówić przyjęcia zamówienia lub wysłania zamówionego produktu.
- Klient akceptuje wystawianie i przesyłanie faktur (w tym faktur korygujących) w formie elektronicznej. Zgoda na stosowanie faktur elektronicznych jest równoznaczna z rezygnacją otrzymywania ich w formie papierowej. Klient może cofnąć zgodę na stosowanie faktur elektronicznych, przez odznaczenie zgody w Profilu Klienta, po zalogowaniu na stronach Sklepu internetowego lub przez kontakt z Biurem Obsługi Klienta Sprzedawcy.
VII Ceny
- Ceny podane przy produktach na stronie WWW Sklepu podawane są w PLN lub w Euro zawierają podatki i opłaty.
- Po dodaniu do koszyka, ceny są przeliczane w koszyku na walutę ustawioną dla całego koszyka według kursów Banku PKO SA.
- W sklepie internetowym Klient zarejestrowany może mieć udostępnioną możliwość przełączenia waluty koszyka na EUR. Wtedy ceny produktów w koszyku są odpowiednio przeliczane na walutę koszyka.
- Cena produktu przed oznaczeniem przycisku „do koszyka” nie zawiera kosztów przesyłki i innych dodatkowych opłat. Koszty przesyłki oraz dokonania płatności doliczane są do sumy zamawianych produktów. Klient jest informowany przed złożeniem zamówienia o dodatkowych kosztach np. związanych z opakowaniem. Wyjątkiem są produkty ponadgabarytowe z indywidualnym kosztem dostawy tj np: rury 6m.
- Ceną ostateczną zamówienia, wiążącą Sklep i Klienta, jest cena produktu podana na stronie Sklepu przed złożeniem zamówienia przez Klienta. Cena ostateczna to cena produktu wraz z wszystkimi kosztami związanymi z realizacją umowy. Wyjątkiem są produkty ponadgabarytowe z indywidualnym kosztem dostawy tj np: rury 6m.
- Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia (wraz z kosztami przesyłki, dokonania płatności) udostępniana jest przed wyborem opcji „Kupuje i płace” oraz potwierdzona jest w przesłanej niezwłocznie wiadomości e-mail na adres podany przez Klienta. Wyjątkiem są produkty ponadgabarytowe z indywidualnym kosztem dostawy tj np: rury 6m.
VIII Dostawa
- Zamówione towary dostarczone są w sposób wskazany przez Klienta w chwili składania zamówienia:
- GLS małe paczki do 30 kg - wysyłka do 2 dni roboczych
- Firmy kurierskie.
- Klient ma możliwość zorganizować transport własny, jednakże niezbędne jest ustalenie w sposób indywidualny terminów, kosztów i zakresu odpowiedzialności.
- Dostawy odbywają się w dni robocze, od poniedziałku do piątku. W weekendy i wolne dni od pracy dostawy nie są realizowane.
- Klient w momencie odbioru przesyłki ma możliwość sprawdzić towar. W razie jakiejkolwiek szkody spisać protokół w obecności dostawcy.
- Jeżeli opakowanie jest uszkodzone lub taśmy są zerwane, należy nie przyjmować przesyłki i jak najszybciej skontaktować się z Właścicielem i przewoźnikiem.
- Z chwilą wydania przez Administratora do wskazanego przewoźnika produktów na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z przesyłką oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia przesyłki.
- Za uszkodzenie lub niedostarczenie przesyłki, Klient może dochodzić swoich praw od przewoźnika.
- Towary dostarczane są na terenie Polski oraz innych krajów Unii Europejskiej.
IX. Zasady Gwarancji
- Produkty oferowane w Sklepie są objęte gwarancją producenta. Warunki i okres gwarancji, znajdują się w informacjach przekazanych przez producenta.
X. Zasady przetwarzania danych osobowych Kupujących
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Kupujących - osób fizycznych określone zostały w „Polityce prywatności”, stanowiącej Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
XI. Siła wyższa
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niewywiązanie się z obowiązku dostarczenia Produktu w terminie, jeżeli brak realizacji Zamówienia nastąpi z przyczyn od niego niezależnych, którym, pomimo dołożenia należytej staranności, nie był w stanie zapobiec (siły wyższej).
- Przez „siłę wyższą” należy w szczególności uznać: klęski żywiołowe, stan wojny, wypadki w zakładzie Właściciela lub producenta mające bezpośredni wpływ na zmniejszenie zakresu działalności, awarie o znacznych rozmiarach, strajki, akty terroryzmu, a także postanowienia odpowiednich władz wpływające na ograniczenie produkcji lub możliwość sprzedaży Produktów.
- Właściciel powinien niezwłocznie powiadomić Klienta o możliwości wystąpienia opóźnienia w dostawie towarów z powodu „siły wyższej”.
- Jeżeli opóźnienie dostawy może przekroczyć 30 dni, każdej ze stron przysługuje prawo odstąpienia od umowy poprzez powiadomienie drugiej strony za pośrednictwem e-maila, bez stosowania terminów odstąpienia.
- Rozwiązanie umowy w trybie określonym w ust. 4 nie ma wpływu na ważność umowy w części, która przed wystąpieniem „siły wyższej” została zrealizowana.
XII. Pozostałe
- Regulamin jest dostępny pod adresem: pneumatykanet.pl.
- Klient ma możliwość odczytu, ściągnięcia treści Regulaminu na swoje Urządzenie oraz dokonania wydruku dokumentu.
- Prawem właściwym do stosowania w relacjach z Przedsiębiorcami jest prawo europejskie i prawo RP.
- W razie braku porozumienia w drodzę negocjacji lub mediacji, z kupującym występującym jako Konsument, właściwość sądu określana jest zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1215/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r., w sprawie jurysdykcji i uznawania orzeczeń sądowych oraz ich wykonywania w sprawach cywilnych i handlowych.
- Jeżeli kupującym jest Przedsiębiorca, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży będą rozstrzygane polubownie w drodzę negocjacji lub mediacji.
- W razie powstania sporu, gdy kupującym jest Przedsiębiorca, prawem właściwym dla umowy sprzedaży jest prawo polskie, zgodnie z miejscem siedziby Właściciela.