Co pierwsze - stycznik czy wyłącznik silnikowy?
Pierwszym elementem w obwodzie powinien być wyłącznik silnikowy, który pełni kluczową funkcję ochronną dla silnika. Wyłączniki silnikowe zabezpieczają urządzenia przed zwarciem, przeciążeniem oraz zanikiem fazy, co jest niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa i długowieczności silników. Dopiero po wyłączniku montuje się stycznik, który służy do załączania obwodów głównych, takich jak silniki elektryczne i grzałki. Taki układ gwarantuje optymalną ochronę oraz skuteczne sterowanie pracą urządzeń. Wyłącznik silnikowy można zainstalować za stycznikiem w przypadku, kiedy stycznik jest już zabezpieczony innym zabezpieczeniem. Przykładową aplikacją, w której stosujemy wyłącznik silnikowy za stycznikiem jest rozwiązanie, w którym jeden stycznik steruje pracą kilku silników. Wtedy przed stycznikiem instalujemy zabezpieczenie stycznika, a za stycznikiem zabezpieczamy oddzielnie każdy obwód silnikowy montując przed każdym silnikiem wyłącznik silnikowy.