filtry DFBO
Przemysłowe i morskie zespoły filtrów FBO zostały zaprojektowane tak, aby sprostać najtrudniejszym warunkom tankowania, zapewniając jednocześnie łatwą wymianę wkładów bez użycia narzędzi. Zespoły FBO mogą być używane do różnych zastosowań, takich jak mobilne urządzenia do uzupełniania paliwa, szafy do tankowania, pompy dozujące olej napędowy oraz separatory paliwa pierwotnego/wody do dużych silników diesla.
Zespoły FBO wyposażone są w kołnierz z pierścieniem blokującym, który mocuje obudowę filtra do aluminiowej, odlewanej ciśnieniowo głowicy filtracyjnej za pomocą czterech ponadwymiarowych śrub skrzydełkowych. Kołnierz z pierścieniem blokującym pozwala jednej osobie na łatwe wykonanie czynności serwisowych poprzez ręczne poluzowanie czterech śrub kołnierza, obrócenie i opuszczenie zespołu czaszy oraz usunięcie zabrudzonego elementu. Po zainstalowaniu nowego elementu procedura jest odwrotna; śruby skrzydełkowe są następnie ręcznie dokręcane w celu dokończenia czynności serwisowych.
Dostępnych jest kilka modeli FBO, w tym podstawowe jednostki pojedyncze, jednostki wstępnie skonfigurowane, jednostki duplex/manifold i jednostki stojące do dużych obciążeń. Dostępne są trzy różne typy kartridży w 4 różnych wielkościach mikronowych. Zespoły FBO obsługują szeroki zakres przepływów od 20 do 75 gpm w zależności od modelu, typu zainstalowanego elementu i rodzaju filtrowanego paliwa. Zespoły FBO doskonale nadają się również do zastosowań w biopaliwach.
Obudowa FBO jest malowana proszkowo i może wytrzymać do 150 psi (1034 kPa) w temperaturze 116°C (240°F). Ręczny zawór odpowietrzający na głowicy i ręczny zawór spustowy w stalowej misie pomagają zapewnić łatwość serwisowania. Zespoły morskie i niektóre zespoły przemysłowe zawierają wytrzymały wspornik montażowy ze zintegrowanym osprzętem, który przedłuża połączenia portów 1-1/2 NPT.
Podwójne zespoły zespołu "DFBO" posiadają pojedynczą głowicę rozdzielacza z centralnym zaworem obrotowym do kierowania przepływu paliwa z jednej obudowy do drugiej. Za pomocą tego zaworu można wprowadzić do pracy czysty filtr rezerwowy podczas pracy silnika. Należy pamiętać, że zawór ten nie jest szczelny wewnętrznie, dlatego serwisowanie zabrudzonego elementu powinno odbywać się tylko przy wyłączonym silniku. Patrz zakładka "Obsługa techniczna produktu", aby zapoznać się z literaturą techniczną.
Montowany na stojaku zespół FBO-DPL-DUPLEX posiada dwie oddzielne obudowy FBO-14-DPL i dwa trójdrożne zawory "L" do odizolowania każdego zespołu. Zawory te, podobnie jak DFBO, pozwalają na szybką zmianę kierunku przepływu przy zastosowaniu elementów rezerwowych. Dodatnie zawory odcinające pozwalają na serwisowanie w dowolnym momencie
Podstawowe parametry techniczne:
Maksymalne przepływy: | do 90 l/min |
Maksymalne ciśnienie: | do 10 bar |