Wzmocnione łopatkowe silniki P1V-M

 

Silniki pneumatyczne serii P1V-M to wszechstronne i trwałe jednostki napędowe, które zostały zaprojektowane z myślą o wymagających aplikacjach przemysłowych. Oferują wiele zalet w trudnych warunkach pracy, takich jak odporność na korozję, praca w wilgotnych i zanieczyszczonych środowiskach oraz możliwość dostosowania prędkości i momentu obrotowego. 

Widok
Sortuj
Ilość
silnik pneumatyczny 200 W 16 rpm 80 Nm żeliwo G1/8 P1V-M020C0003
Cena netto: 1 582,26 EUR 870,24 EUR
Cena brutto: 1 946,18 EUR 1 070,40 EUR
Niedostępny
do 6 tygodni
silnik pneumatyczny 200 W 40 rpm 47,8 Nm żeliwo G1/8 P1V-M020C0008
Cena netto: 1 582,26 EUR 870,24 EUR
Cena brutto: 1 946,18 EUR 1 070,40 EUR
Niedostępny
do 6 tygodni
silnik pneumatyczny 200 W 60 rpm 31,8 Nm żeliwo G1/8 P1V-M020C0012
Cena netto: 1 582,26 EUR 870,24 EUR
Cena brutto: 1 946,18 EUR 1 070,40 EUR
Niedostępny
do 8 tygodni
silnik pneumatyczny 200 W 105 rpm 18,2 Nm żeliwo G1/8 P1V-M020C0021
Cena netto: 1 335,48 EUR 734,51 EUR
Cena brutto: 1 642,64 EUR 903,45 EUR
Niedostępny
do 8 tygodni
silnik pneumatyczny 200 W 170 rpm 11,2 Nm żeliwo G1/8 P1V-M020C0034
Cena netto: 1 335,48 EUR 734,51 EUR
Cena brutto: 1 642,64 EUR 903,45 EUR
Niedostępny
do 6 tygodni
silnik pneumatyczny 200 W 270 rpm 7 Nm żeliwo G1/8 P1V-M020C0054
Cena netto: 1 335,48 EUR 734,51 EUR
Cena brutto: 1 642,64 EUR 903,45 EUR
Niedostępny
do 8 tygodni
silnik pneumatyczny 200 W 730 rpm 2,6 Nm żeliwo G1/8 P1V-M020C0146
Cena netto: 1 190,33 EUR 654,68 EUR
Cena brutto: 1 464,11 EUR 805,26 EUR
Niedostępny
do 8 tygodni
silnik pneumatyczny 200 W 1150 rpm 1,6 Nm żeliwo G1/8 P1V-M020C0230
Cena netto: 1 190,33 EUR 654,68 EUR
Cena brutto: 1 464,11 EUR 805,26 EUR
Niedostępny
do 6 tygodni
silnik pneumatyczny 200 W 5000 rpm 0,37 Nm żeliwo G1/8 P1V-M020B0A00
Cena netto: 787,52 EUR 433,14 EUR
Cena brutto: 968,65 EUR 532,76 EUR
Niedostępny
do 8 tygodni
silnik pneumatyczny 400 W 40 rpm 80 Nm żeliwo G3/8 P1V-M040C0008
Cena netto: 1 709,30 EUR 940,12 EUR
Cena brutto: 2 102,44 EUR 1 156,34 EUR
Niedostępny
do 10 tygodni
silnik pneumatyczny 400 W 60 rpm 63,6 Nm żeliwo G3/8 P1V-M040C0012
Cena netto: 1 709,30 EUR 940,12 EUR
Cena brutto: 2 102,44 EUR 1 156,34 EUR
Niedostępny
do 8 tygodni
silnik pneumatyczny 400 W 105 rpm 36,4 Nm żeliwo G3/8 P1V-M040C0021
Cena netto: 1 462,54 EUR 804,40 EUR
Cena brutto: 1 798,92 EUR 989,41 EUR
Niedostępny
do 8 tygodni
silnik pneumatyczny 400 W 170 rpm 22,4 Nm żeliwo G3/8 P1V-M040C0034
Cena netto: 1 462,54 EUR 804,40 EUR
Cena brutto: 1 798,92 EUR 989,41 EUR
Niedostępny
do 6 tygodni
silnik pneumatyczny 400 W 270 rpm 14 Nm żeliwo G3/8 P1V-M040C0054
Cena netto: 1 433,86 EUR 788,62 EUR
Cena brutto: 1 763,65 EUR 970,01 EUR
Niedostępny
do 6 tygodni
silnik pneumatyczny 400 W 730 rpm 5,2 Nm żeliwo G3/8 P1V-M040C0146
Cena netto: 1 317,36 EUR 724,55 EUR
Cena brutto: 1 620,35 EUR 891,19 EUR
Niedostępny
do 7 tygodni
silnik pneumatyczny 400 W 1150 rpm 3,2 Nm żeliwo G3/8 P1V-M040C0230
Cena netto: 1 381,92 EUR 760,06 EUR
Cena brutto: 1 699,76 EUR 934,87 EUR
Niedostępny
do 6 tygodni
Widok
Sortuj
Ilość

Silnik pneumatyczny z certyfikatem ATEX (do strefy przeciwwbyuchowej) Parker P1V-M  jest dostępny w trzech różnych rozmiarach i mocach 200, 400, 600, 900 i 1200 W. Podstawowe silniki z żeliwa szarego montowane kołnierzowo z przekładnią planetarną i opcjonalnym wspornikiem nożnym.

Podstawowe parametry techniczne:
Moc silnika:   0,2 kW do 1,2 kW
Prędkość obrotowa:   do 10000 rpm (w zależności od modelu)
Temperatura pracy:   -20 °C to +110 °C

 

Gdzie stosujemy silnik pneumatyczny?

Silnik pneumatyczny można zastosować praktycznie wszędzie gdzie doprowadzone jest sprężone powietrze, w każdym zakładzie przemysłowym. Niewątpliwie główną zaletą silnika pneumatycznego jest możliwość  pracy w strefie przeciwybuchowej ATEX. Zakres mocy silników pneumatycznych od 0,02 kW do 18 kW, prędkość obrotowa nawet do 24000 rpm, silniki pneumatyczne wykonane ze stal nierdzewnej nadają się do pracy w ciężkich i agresywnych warunkach (w zależności od modelu). Istnieje możliwość łączenia silników pneumatycznych z przekładniami w celu zmniejszenia prędkości obrotowej.

Co wyróżnia silniki pneumatyczne Parker

 
Wszechstronność zastosowań

Silniki P1V-M wyróżniają się solidną konstrukcją, co czyni je odpowiednimi do pracy w trudnych warunkach środowiskowych. Ich obudowy są wykonane materiału, który zapewnia wysoką odporność na korozję oraz uszkodzenia mechaniczne. Mogą pracować w różnych środowiskach przemysłowych, takich jak przemysł chemiczny, petrochemiczny oraz spożywczy, gdzie wymagane jest wysokie bezpieczeństwo i niezawodność. Ich solidna konstrukcja i wszechstronność sprawiają, że są one idealnym wyborem do aplikacji, które wymagają odporności na wilgoć i zanieczyszczenia.

Zakres mocy i prędkości

Seria P1V-M  jest dostępna w trzech różnych rozmiarach które, oferują szeroki zakres mocy, od 200 W do 1200 W, co umożliwia ich zastosowanie w różnych aplikacjach przemysłowych. Prędkość obrotowa silników może wynosić od 32 do 10 500 obr./min, w zależności od modelu, co pozwala na precyzyjne dopasowanie do specyficznych wymagań aplikacyjnych. Dzięki temu użytkownik może łatwo kontrolować moment obrotowy i prędkość, co czyni je elastycznym rozwiązaniem w dynamicznych warunkach produkcyjnych.

Przekładnie – Elastyczność w dostosowywaniu prędkości i momentu

Silniki P1V-M mogą być wyposażone w przekładnie planetarne, co dodatkowo zwiększa ich wszechstronność. Przekładnie te są smarowane na stałe, co zmniejsza konieczność konserwacji, a ich wytrzymała konstrukcja sprawia, że silniki te mogą sprostać wymaganiom związanym z wysokimi momentami obrotowymi. Dzięki przekładniom, silniki P1V-M mogą pracować z różnymi prędkościami oraz momentami obrotowymi, co pozwala na ich dostosowanie do różnych aplikacji przemysłowych, takich jak napędy pomp, przenośników czy wciągników.

Trwałość i niezawodność

Solidna konstrukcja serii P1V-M sprawia, że silniki te charakteryzują się wyjątkową trwałością i odpornością na ekstremalne warunki pracy. Przystosowane są do pracy w temperaturach od -20°C do +110°C, co czyni je idealnym wyborem do aplikacji w gorących i wilgotnych środowiskach. Dodatkowo, silniki te spełniają normy ATEX, co oznacza, że mogą być stosowane w strefach zagrożonych wybuchem. Dzięki małej liczbie ruchomych części, są łatwe w serwisowaniu, co przekłada się na ich niezawodność.

Praca w trudnych warunkach

Silniki serii P1V-M są przystosowane do pracy w różnych pozycjach montażowych, zarówno w pionie, jak i w poziomie, co zwiększa ich elastyczność zastosowań. Ich wytrzymała konstrukcja, odporność na drgania oraz wstrząsy sprawiają, że doskonale sprawdzają się w wymagających warunkach produkcyjnych. Mogą pracować zarówno w aplikacjach, gdzie wymagane jest precyzyjne sterowanie momentem obrotowym, jak i w miejscach o podwyższonym ryzyku wybuchu.

Niskie wymagania konserwacyjne

Jedną z kluczowych zalet silników P1V-M są ich niskie wymagania konserwacyjne. Silniki te mogą pracować w trybie smarowanym olejem, jak i bezsmarowym, co zwiększa ich elastyczność w różnych warunkach. Standardowo wyposażone są w opatentowane łopatki, które pozwalają na pracę bez potrzeby ciągłego smarowania, co znacząco obniża koszty eksploatacji. Serwisowanie silników P1V-M jest szybkie i proste – wystarczy wymienić łopatki, co nie wymaga pełnego demontażu silnika.

Elastyczność montażu

Dzięki kompaktowym wymiarom oraz różnorodnym opcjom montażu, silniki P1V-M mogą być łatwo zainstalowane nawet w ograniczonej przestrzeni. Oferują montaż na stopie, kołnierzu, a także w konfiguracji z przekładnią, co pozwala na ich dostosowanie do specyficznych potrzeb aplikacyjnych. Możliwość integracji z różnymi typami przekładni pozwala na jeszcze lepsze dopasowanie parametrów pracy silnika do wymagań użytkownika.

Zastosowania

Seria P1V-M znajduje szerokie zastosowanie w różnych sektorach przemysłowych. Dzięki swojej wszechstronności i elastyczności, silniki te są idealnym rozwiązaniem do napędu maszyn produkcyjnych, pomp, mieszalników czy przenośników. Ich zdolność do pracy w wilgotnych i zanieczyszczonych środowiskach sprawia, że doskonale nadają się do zastosowań w przemyśle spożywczym, chemicznym i petrochemicznym. Wysoka wydajność oraz niezawodność w trudnych warunkach sprawiają, że są one kluczowym elementem wielu nowoczesnych systemów produkcyjnych.

Zalety technologii pneumatycznej

Silniki pneumatyczne serii P1V-M oferują szereg zalet w porównaniu do silników elektrycznych. Przede wszystkim, ich odporność na przeciążenia oraz zdolność do pracy w atmosferach zagrożonych wybuchem stanowią istotne atuty. Dodatkowo, silniki pneumatyczne nie przegrzewają się i mogą pracować w trybie zatrzymania bez ryzyka uszkodzenia. Prostota ich konstrukcji sprawia, że są łatwe do serwisowania, a ich żywotność jest dłuższa niż w przypadku wielu tradycyjnych silników elektrycznych.

 

Dlaczego warto jeszcze zastosować silnik pneumatyczny 

  • Zmienna prędkość

Prędkość silnika można zmieniać w zakresie w szerokim zakresie obr/min (w zależności od modelu wybór) za pomocą prostego zaworu umieszczonego między źródłem powietrza a silnikiem

  • Brak iskrzenia 

Jako urządzenie nieelektryczne, możliwość wybuchu w wyniku zapłonu łatwopalnych gazów jest zminimalizowana i bardzo ograniczona

  • Praca w obu kierunkach

Przez zmianę kierunku przepływu sprężonego powietrza na zasilaniu można uzyskać natychmiastową zmianę kierunku pracy silnika pneumatycznego.

  • Dopuszczona praca w warunkach wysokiej temperaturty

Gdy silnik powietrzny obraca się, rozprężone powietrze chłodzi silnik. Urządzenia mogą być używane w temperaturach do 120°C (250°F)

  • Kompaktowy i przenośny

Maksymalna moc przy minimalnych rozmiarze i wadze

  • Łatwość i prostota prac konserwacyjnych

Silnik pneumatyczny można umieścić w miejscach gdzie nie będą zbyt często serwisowane, ponieważ nie wymaga częstych akcji serwisowych pod warunkiem, że jest on obsługiwany przez czyste, suche i nasmarowane powietrze

  • Nie przepali się

Silniki pneumatyczne mogą być zatrzymane lub przeciążone przez długi czas bez uszkodzeń.

  • Niska cena

Koszt jest niższy niż w przypadku innych silników o mocy i możliwościach.

  • Działają we wszystkich pozycjach

Można je montować bokiem, do góry lub w dowolnej pozycji, o ile zapewnione jest odpowiednie smarowanie a nacisk końcowy jest utrzymywany w granicach projektowych. 

  • Rozruch bez wstrząsów

Ponieważ silniki pneumatyczne pracują z płynnością amortyzowaną powietrzem zmniejszają obciążenie sprzętu

  • Samouszczelniające się łopatki

Łopatki są samouszczelniające i automatycznie zużywając się, zapewniają w ten sposób stałą wydajność przez tysiące godzin użytkowania.

  • Elastyczność montażu

Silnik pneumatyczny może być zamocowany na stopie, kołnierzu łapach – praktycznie dowolnie oby mocno i stabilnie

  • Wielołopatkowość w zależności od potrzeb

W zależności od modelu silnik może mieć 4 lub więcej łopatek, do większości aplikacji wystarczą silniki pneumatyczne cztero-łopatkowe ale im więcej łopatek tym dokładniejsza regulacja i stabilniejsza praca przy wolniejszych obrotach

  • Łatwa dostępność akcesoriów do wydłużenia żywotności pracy silnika pneumatycznego

Wystarczy zastosować standardowy zestaw przygotowania powietrza (jak filtr 5 mikronów oraz smarownicę) by wydłużyć bezawaryjny okres pracy silnika pneumatycznego, możemy zastosować regulator ciśnienia, który zapewnia precyzyjną kontrolę mocy i prędkości roboczej a także zapewnia stabilną pracę silnika pneumatycznego

Typowe zastosowania

  • Sprzęt do mieszania
  • Napędy przenośników
  • Napędy pomp
  • Pakowanie żywności
  • Opakowania farmaceutyczne
  • Wciągniki i wciągarki
  • Bębny do węży
  • Przecinarki do włókna szklanego
  • Urządzenia napinające
  • Stoły obrotowe

 

Jak wybrać silnik pneumatyczny? 

Silniki pneumatyczne różnią się pod wieloma względami od innych źródeł zasilania. Te unikalne należy wziąć pod uwagę przy wyborze silnik pneumatyczny do konkretnego zadania. Łatwo jest zmienić moc i prędkość silnika pneumatycznego poprzez dławienie wlotu powietrza. Dlatego, najlepszą zasadą przy wyborze silnika pneumatycznego jest wybór, który zapewni wymaganą moc i moment obrotowy przy użyciu tylko dwie trzecie (2/3) dostępnego ciśnienia w przewodzie. Pełne ciśnienie będzie wtedy dostępne dla przeciążeń i rozruchu.

Moc wyjściowa a prędkość

Moc wyjściowa silnika pneumatycznego zależy od prędkości i do ciśnienia w przewodzie powietrza

Moment obrotowy a prędkość

  • Silnik pneumatyczny zwalnia, gdy wzrasta obciążenie... jednocześnie jego moment obrotowy wzrasta do punktu, w którym dopasowuje się do obciążenia. Będzie on nadal zapewniał zwiększony moment obrotowy aż do stanu zatrzymania i może utrzymywać stan utknięcia bez szkody dla silnika.
  • W miarę zmniejszania obciążenia silnik pneumatyczny zwiększa prędkość a moment obrotowy zmniejszy się, aby dopasować się do zmniejszonego obciążenia.
  • Gdy obciążenie silnika pneumatycznego jest zwiększane lub prędkość może być kontrolowana poprzez zwiększanie lub zwiększając lub zmniejszając ciśnienie powietrza.
  • Moment rozruchowy silnika pneumatycznego jest niższy niż moment podczas pracy. Zapewnia to płynny rozruch bez wstrząsów, konieczne jest dodatkowe ciśnienie w przewodzie powietrza dla rozruchu pod dużym obciążeniem

 

Zużycie powietrza a prędkość

Zużycie powietrza wzrasta wraz ze wzrostem prędkości i ciśnienia powietrza

Używanie silników pneumatycznych w atmosferze niebezpiecznej

Obecnie nie są znane żadne normy regulujące działania silników pneumatycznych w niebezpiecznych atmosferach. Jednakże, istnieje kilka punktów dotyczących bezpieczeństwa silników pneumatycznych, które należy stosować.

Po pierwsze, silnik pneumatyczny nie jest źródłem iskier elektrycznych. Możliwe jest jednak, że przedmiot, który nie jest częścią silnika pneumatycznego (np. klucze, młotki itp.) może wytworzyć iskrę poprzez uderzenie w żeliwną lub aluminiową obudowę lub stalowy wał silnika pneumatycznego. Należy pamiętać, że obudowy silników elektrycznych zarówno dla klasy I i II mogą być wykonane z "...żelaza, stali, miedzi, brązu lub aluminium..." (UL 674, Electric Motors and Generators - Hazardous Locations, 23 czerwca 1989; paragraph 4.2, strona 6)].

Po drugiej edynym możliwym wewnętrznym źródłem zapłonu w silniku pneumatycznym jest pomiędzy stacjonarnymi elementami obudowy a obracające się elementy, które mogą wywołać iskrę. Prawdopodobieństwo wystąpienia takiej sytuacji jest zmniejszone przez fakt, że kontakt musi być dokładnie w tym samym czasie, gdy łatwopalny lub wybuchowy gaz jest jest wprowadzany do silnika powietrznego w ilości wystarczającej do mieszanki łatwopalnej lub wybuchowej przy jednoczesnym pokonaniu nadciśnienia gazu napędowego. Innymi słowy, chociaż wysoce nieprawdopodobne, wewnętrzna eksplozja w silniku pneumatycznym jest możliwa.

Wreszcie, silnik pneumatyczny jest zaprojektowany do pracy ze sprężonym powietrzem, którego rozprężanie podczas normalnej pracy tworzy efekt chłodzenia. W rezultacie temperatura silnika pneumatycznego nie przekroczy wyższej z temperatur otaczającej atmosfery lub powietrza dostarczanego do wlotu. Nie gwarantujemy bezpieczeństwa każdej aplikacji, ale aby zapewnić bezpieczną pracę silnika pneumatycznego w danym zastosowaniu, należy zawsze postępować zgodnie ze wskazówkami dotyczącymi produktu i skonsultować się z wykwalifikowanym inżynierem.

Rodzaje i wersje silników pneumatycznych:

  • Silnik pneumatyczny Parker P1V-A jest dostępny w sześciu rozmiarach i mocach znamionowych od 1600 do 18000 watów. Silniki są wyposażone w mocowania kołnierzowe IEC oraz opcjonalne przekładnie planetarne, walcowe lub ślimakowe do prawidłowego doboru prędkości obrotowej i momentu obrotowego.
  • Silnik pneumatyczny z certyfikatem ATEX (do strefy przeciwwbyuchowej) Parker P1V-M  jest dostępny w trzech różnych rozmiarach i mocach 200, 400, 600, 900 i 1200 W. Podstawowe silniki z żeliwa szarego montowane kołnierzowo z przekładnią planetarną i opcjonalnym wspornikiem nożnym.
  • Silnik pneumatyczny z tłokiem radialnym Parker P1V-P jest dostępny z trzema podstawowymi silnikami o mocach 73,5, 125 i 228 Watt. Odpowiedni do zastosowań z niskimi prędkościami obrotowymi i wysokim momentem obrotowym, które podlegają surowym wymogom w zakresie poziomu hałasu.
  • Silnik pneumatyczny z certyfikatem Parker P1V-S ATEX ze stali nierdzewnej jest dostępny w siedmiu różnych rozmiarach i mocach od 20 do 1200 W oraz prędkościach obrotowych od 5 do 24 000 obr/min. Z przekładniami w napędach planetarnych, śrubowych lub ślimakowych. Silnik pneumatyczne do zastosowań w przemyśle spożywczym i innych korozyjnych warunkach.
Zarządzaj plikami cookie

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej